سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی دانش که به گمراهیت می انجامد . [امام علی علیه السلام]
خسته از کویر
درباره



خسته از کویر

وضعیت من در یاهـو
مهدی صالحی
خدایا یاریم ده تا دلم را شعله ور ،شجاع و بی قرار نگه دارم. در دلم همه ی آشوب ها و تضاد ها و غم ها و شادی های زندگی را احساس کنم و بکوشم تا آنها را مطیع آهنگی برتر سازم ، برتر از آهنگ عقل ، و حماسی تر از آهنگ دل
آهنگ وبلاگ
مدتی است درگیر برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب در موسسه پارسا www.idb.ir  هستم.مسوولیت برگزاری نشست ها را به من دادند. کار زیاد ساده ای نیست.هماهنگی با ناقدین و دعوت افراد مرتبط و نظارت بر درست انجام شدن کار و ... سه نشست تا الان برگزار کردیم.نشست نقد دانشنامه کلام اسلامی ، نقد مدخل حوزه علمیه از دانشنامه جهان اسلام و نقد موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه . بر خلاف برخی مراکز که نشست ها بیشتر به تعارفات می گذرد اینجا سعی کردیم واقعا نقد صورت گیرد هرچند به مذاق برخی هم خوش نیامده. به نظرم جلسات تا به حال خوب برگزار شده و رسانه ها هم پوشش خبری خوبی دادند. امروز جلسه ای با مسولین مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی داشتم برای هماهنگی نشست چهارم با عنوان نقد و بررسی فرهنگنامه اصول فقه . مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی زیر مجموعه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است. معمولا نشست ها با دو ناقد و یک دبیر علمی و دو مدافع از طرف پدید آورندگان اثر برگزار می شود. متاسفانه در ایران بعد از چاپ اثر به نقد آن می پردازند در حالیکه در غرب قبل از چاپ کتاب عده ای آن را می خوانند و نقد می کنند و به این وسیله اشکالات برطرف شده و بعد چاپ می کنند . با خودم فکر می کردم یعنی ناشران ما یا نویسندگانمون از این شیوه ها بی اطلاعند که البته این غیر ممکنه. مسوولین دانشنامه جهان اسلام بعد از نقد مدخل حوزه علمیه گفتند قطعا در مدخل های دیگرمون قبل از چاپ نشست های نقدی را خواهیم گذاشت. اگر تنها دستاورد چنین نشستهایی اتخاذ چنین تصمیم هایی هم باشد به نظرم کار بزرگیه.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط مهدی صالحی 89/10/29:: 10:30 عصر     |     () نظر